.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
به واسطه ارائه یک طرح غیرکارشناسی ؛
لکه سیاهی که در کارنامه مدیریتی استاندار می ماند!
شمال نیوز : توقع از مسئولین آن بود که با اندیشیدن تمهیداتی و ایجاد ساز و کارهایی بتوانند حداقل در یک دهه اخیر از مطالبات شهروندان و کارشناسان تا اندکی وضعیت ...

شمال نیوز : از سال ها قبل مشکل ترافیک روز افزون شهر رشت دغدغه شهروندان بوده و توقع از مسئولین آن بود که با اندیشیدن تمهیداتی و ایجاد ساز و کارهایی بتوانند بار ترافیک شهر را کاهش دهند. ایحاد متروی شهری، ایجاد بی آر تی، احداث خیابان ها و کمربندی های جدید، ایجاد روگذر، پل هوایی عابر، اجرای طرح های زوج و فرد و ... از جمله مواردی بود که حداقل در یک دهه اخیر از مطالبات شهروندان و کارشناسان بود تا اندکی وضعیت راه های ارتباطی متناسب با شرایط کنونی و حجم بالای خودروها باشد.

در دوره اول مسئولیت ثابت قدم به عنوان شهردار رشت، وی برنامه مسدودسازی چهار خیابان مهم و مرکزی شهر را مطرح کرد و علیرغم عدم اقناع کردن افکار عمومی اقدام به اجرای طرح خود و مسدودسازی خیابان اعلم الهدی نمود. اما خیلی زود در زمان انحلال شورای سوم ، ثابت قدم توسط هاشم نیا استاندار وقت گیلان از سمت خود برکنار شد. در ادامه پس از آن که شورای چهارم به دلایل نامعقولی خلیلی را برکنار و به دلایلی نامعقول تر ثابت قدم را روی کار آورد ، شهردار جدید در اولین روزهای شروع به کار مجدد خود خبر از تکمیل طرحی داد که از چند سال قبل علاقه وافری به اجرای آن داشت. بعد از گذشت چند ماه و از مدتی قبل، علیرغم آن که خبر از اجرای طرح ترافیک و ممنوعیت عبور و مرور خودروهای شخصی در خیابان های منتهی به شهرداری داده شد، اما با شروع اجرای این طرح، عبور و مرور تاکسی ها نیز ممنوع شد و ظاهراً شهردار رشت با حمایت آقای استاندار در نظر دارد طرح عجیب و مورد علاقه خود یعنی مسدودسازی و سنگفرش کردن خیابان های سعدی( از دهنه معلم تا شهرداری)، امام خمینی ( از دهنه حاجی آباد تا شهرداری) ، و شریعتی (از دهنه تختی تا شهرداری ) را اجرا کند.

این در شرایطی است که اجرای این طرح و قفل کردن مرکز شهر، مشکل ترافیک موجود را دو چندان خواهد کرد . با مسدودسازی چهار راه اصلی و مرکزی شهر که مرکزیت و محوریت ویژه ای در راه های ارتباطی شهر دارد به ناچار حجم بزرگ عبور و مرور خودروها به خیابان ها و چهار راه های اطراف کشیده خواهد شد و از نظر کارشناسان مربوطه مشکل موجود رفع نخواهد شد و بلکه بر آن افزوده خواهد شد. علاوه بر این مشکلات زیادی برای ساکنان منطقه مرکزی شهر از جهت عبور و مرور و دسترسی به خیابان های شهر ایجاد خواهد شد که این گرفتن راه های ارتباطی و حق عبور و مرور از آنها بدون نظرخواهی و کسب اجازه از آنها، تجاوز به حقوق آنها و حتی غیر شرعی به نظر می رسد.

شهروندان رشتی از گذشته اعتماد چندانی به توانمندی مدیریتی مسئولان شهری خود ندارند و این مدیران در گذشته نشان داده اند که حتی در الگوگیری مناسب از دیگر شهرها به عنوان مثال در ساخت روگذر جانبازان و... عاجزند چه رسد به اجرای یک طرح ابتکاری که در هیچ یک از شهرهای بزرگ کشور مانند آن دیده نشده که در شرایط کمبود خیابان ها و مسیرهای ارتباطی، چند خیابان و چهار راه مهم شهر مسدود شود! این در حالی است که شهرداری رشت در حال حاضر در اجرای پروژه های ساده دچار مشکل است.

با توجه به آنچه در طول 2 سال اخیر  در شورای شهر گذشت شهروندان رشتی دیگر از این شورا انتظارات سطح بالایی از جهت کارآمدی ندارند اما محمدعلی نجفی استاندار گیلان که در اجرای این طرح عجیب و بدون توجیه از ثابت قدم حمایت می کند باید پاسخگوی این حمایت خود باشد . این مسدود سازی در صورتی انجام می شود که فاز اول آن یعنی مسدودسازی اعلم الهدی با شکست مواجه شده و بار ترافیکی خیابان های اطراف آن افزایش یافته است و البته شهر رشت بوستان و زیبایی کم نداشته که نیازمند مسدود کردن خیابان های اصلی شهر با هدف زیباسازی باشد! بنا بر این در صورتی که این طرح اجرا گردد این آقای استاندار است که باید پاسخگوی عواقب وخیم آن برای شهروندان مظلوم رشت باشد و قطعاً اجرای این طرح عجیب که مشکلات شهر را حل نخواهد کرد بلکه پیچیده تر می کند و باری نیز بر دوش ساکنان منطقه مرکزی رشت می نهد لکه سیاهی در کارنامه مدیریتی استاندار گیلان خواهد گذاشت.

زمزمه این روزهای شهروندان رشتی این است که ای کاش محمدعلی نجفی و محمدعلی ثابت قدم ساکن منطقه مرکزی رشت بودند و به ناچار خودروی شاسی بلند خود را در خانه می گذاشتند و جهت رسیدن به مقصد روزانه و به ویژه در هوای بارانی و برفی چندین کیلومتر پیاده روی می کردند و در نهایت به خیابان هایی با ترافیک سنگین می رسیدند!/ گیلان آنلاین


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.976 seconds.